سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برخی سکوت ها از پاسخ دادن رساترند . [امام علی علیه السلام]
سیستمهای امنیتی و حفاظتی
>>علی رزمجو ( جمعه 85/3/19 :: ساعت 10:29 عصر)

 

2 - شبکه بی سیم دیجیتال :

     در شبکه دیجیتال پهنای باند مورد نیاز بوسیله یک فرکانس ثابت با مدولاسیون FSK-PSK ویا ASK در محیط ایجاد شده وهریک از تجهیزات با یک کد 16 تا 64 بیتی به شبکه معرفی می شوند و فرکانس ایجاد شده توسط تمامی فرستنده ها (تجهیزات) یکسان خواهد بود .

کلیه فرکانس های خارج از محدوده عملکرد شبکه توسط فیلترهای چند مرحله ای حذف می شوند و توان بالای فرستنده ها و واحد بودن فرکانس در محیط , ورود نویز موثر به شبکه را عملا غیر ممکن می نماید . در ایجاد شبکه های بی سیم دو معیار عمده و زیر بنایی امنیت شبکه را از لحاظ عدم دسترسی کاربرهای غیر مجاز به شبکه تامین می کند:

1.مدولاسیون فرکانسی حرفه ای .

2.پروتکل ارتباطی قوی بین تجهیزات و دستگاه گیرنده .

    پروتکل (روش قراردادی) :

    ارسال ودریافت دیتا و به طور کلی تبادل فرامین در شبکه بی سیم دیجیتال بر اساس پروتکل خاص که به عنوان رمز عبور برای هر یک از تجهیزات تلقی می شود , انجام می گیرد . به این صورت که کاربر غیر مجاز حتی با داشتن کد تجهیزات قادر به ارسال و فرامین از شبکه نحواهد بود .

    مدولاسیون (پیکر بندی فرکانسی) :

    مهمترین معیار در انتقال دیتا به صورت بی سیم (رادیوئی) نحوه بار گذاری دیتا بر روی امواج می باشد . این نحوه بار گذاری مدولاسیون نامیده می شود . با توجه به اختلاف هزینه قابل توجه قطعات مورد نیاز و همچنین پیچیدگی تکنیک های حرفه ای طراحی و کدینگ در متدهای حرفه ای مدولاسیون , در دستگاههای ارزان قیمت از انواع مدولاسیون غیر حرفه ای استفاده می شود که سبب بروز مشکلات متعدد در عملکرد شبکه شامل اختلال فرکانسی , بروز خطا در کذهای مبادله شده , کم شدن برد مؤثر فرستنده ها به نسبت جریان مصرفی و ... می شود .

از شبکه های حرفه ای دیجیتال بی سیم در سیستم های حفاظتی , اعلام و اطفاء حریق , اتو ماسیون صنعتی , کنترل و مدیریت خطوط مکانیزه , شبکه های کامپیوتری بی سیم (Lan Wireless) وموارد مشابه استفاده می شود . 

                                                                   ......................

                                                                   منبع :   securityir.com 

 


  نوشته های دیگران ()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 3
بازدید دیروز:  4
مجموع بازدیدها:  9305
منوها
» درباره خودم «


سیستمهای امنیتی و حفاظتی

» فهرست موضوعی یادداشت ها «

الکترونیک[4] .
» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

سلحشور
مهرزاد عزیزی
خلج اسماعیلی
دژاگاه
مشیری
اله یاری
سالاری